torsdag 10 januari 2013

Ältar.

Mamman i chock.
Axel säger att han är trött. De har lixom aldrig hänt tidigare, trötthet existerar inte i hans värld. De är leka tills man stupar. Så har de alltid varit. Men i tisdags, när vi satt på mickis och fikade då kom de - mamma jag är tlött. Som ett fett frågetecken blev jag då.. Vi satte oss i bilen å han sov på en minut. Då va klockan typ 12.30. Han sov till 9.45. Konstigt.. Han har juh inte sovit middag alls på typ en månad å nu somnar han före lunch. Och precis efter fika, borde varit pigg efter en festis å en bulle, men icke.
De maler runt i hjärnan på mamman.
Va är de som händer..
Så kommer onsdag, samma visa - jag e tlött mamma. Detta upprepade gånger under dagen. Slocknar när han sväljer sista tuggan av middagen 17.45.
Detta finns inte i min värld, han somnar absolut inte före 21. Mamman i chock, va händer.
Idag kom Axel till vår säng 9.45 vi går ner, äter frukost, han ser lite blek ut. 10.45 kommer de '- sova mammas säng axel tlött.' öhh.. Ok. Nu börjar jag bli orolig på riktigt, känner om han är varm - nej. Inget snor. Några få host direkt han vaknade inget jag hade reagerat på om han inte vart så trött. Vänder allt utåin.. Men han äter sover kissar å bajsar som vanligt, ingen feber ingen förkylning. Ligger ner å leker inte så pigg som vanligt, lite blek. Men de kommer ingen doktor att se.
Besöka doktorn? Ja kanske imorgon om han fortsätter med sitt trött trött trött, mamma jag e trött.
Ett crp kanske inte vore så tokigt, kan juh va nån infektion. Lyssna på lungorna kanske oxå vore bra, allergier å astma ligger juh nära till hands.
De är jobbigt, jobbigt som fan. De nöter å maler å de tar hårt på mamman.
Bara att vänta å se va som händer imorgon.


Bella gör framsteg, vänder sig som hon vill å sitter några minuter. Sitter.. Ja hon tippar inte men har väl sin stil. Se bilden :) så söt, precis samma stil som brorsan hade när han lärde sig sitta. Han va fyra å en halv månad när han satt.. Hon är inte långt efter, dock har hon inte lika stor kula att luta sig mot som han hade ;)
Hennes mamma har bojkottat affärn i flera dagar, blöjorna är slut. Men Axels blöjor passar minst lika bra ;) tänk de löser sig alltid!

Vi gjorde kycklingwok till pappan idag, de va gott. Jag längtar efter lunch på malungs thai restaurang. På onsdag börjar babysimmet så de får nog bli en lunch där då :)

Ska försöka att inte älta de här nå mer idag.
Godnatt på er!

/vilsen tankspridd morsa









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar