onsdag 10 april 2013

Som ett brev på posten..

..kom den tillbaka den äckliga febern på vår lillskrutta. Usch va jobbigt de är :( pendlar mellan 39-40 hela tiden, är ledsen å mammig (tacka fn för de liksom.)
Så undra va de kommer av? Dagisbaciller, influensa, tredagarsfeber eller nått annat kanske. Om man ska va orolig eller inte? Ibland känner jag mig så 'färsk/oerfaren' som mamma typ när sånt här inträffar. Axel hade inte feber (va aldrig sjuk) före han fyllt 1år. Å bellan är inne på tredje gången nu endast 7,5 månad. lilla hjärtrud <3

De går bra för Axel på förskolan, fast idag hade han matvägrat. Pastaskruvar har väl aldrig varit nått problem förr..?! Han åt då ikapp när han kom hem iaf!! Tur det. Men kändes hemskt å hämta honom vrålhungrig. De är en helt ny värld som vi klivit in i med rutiner osv så de är väl inte så konstigt kanske..

Till kvällsfikat slängde jag ihop lite scones :) hittade ett recept med kesella och herregud va saftiga och goda dom blev!!
Det va:
4dl vetemjöl special
2tsk bakpulver
0,5tsk salt
50gr smör
250gr kesella
En nypa kärlek :)

Blanda de torra ingredienserna först, tillsätt de smälta smöret å blanda runt med fingrarna. Rör sen i en burk kesella å dela i fyra bitar å ut på plåten! (arbeta inte degen förlänge för då blev den seg stod det!)
Grädda i mitten av ugnen på 225 grader i ca 10min. (Jag ställde en bytta med vatten i botten av ugnen.)
Servera m extra saltat bregott och en ostskiva. Inte att glömma en stor kopp te!
Detta åt vi till mästerkocksfinalen. jag tycker de va svagt med en 6 som sista poäng. Kasst verkligen dåligt. En 9 poängare för filé skuren åt fel håll.. Markus... Hallå där. Juryn borde inte fått veta vems mat dom smakade på..! Morr. Ja jag hoppades Carl skulle vinna!!


Nu passa på att sussa lite till de brummande ljud som alla mina hjärtan ger ifrån sig :)

Godnatt.!
Imorgon hoppas vi febern farit åt pipsvängen.. Eller hur?!!
/Jenny






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar