onsdag 19 december 2012

Egentid.

Ikväll somnade Bella i 'skaplig' tid. Dvs vid 22 ungefär. Detta betyder att jag haft drygt tre timmar egentid.. Jenny-tid!!
Att vara Jenny är jag inte så ofta längre, jag är mamma-Jenny å jag älskar det! Absolut. Men de gäller att ta chansen, när den väl ges att få vara sig själv. Måla naglarna i lugn å ro, läsa de där inredningstidningarna som bara läggs på hög, pyssla lite i hemmet osv. För att inte prata om tekoppen och tystnaden.. snacka om att man uppskattar de lilla!!
Säkert känner många igen sig.. Egentid är viktig. Även om de bara är det lilla :)

Vi bestämde tidigt i år att vi skulle vara hemma på julafton. I fjol.. Ja alltså julafton va bara stress. Stressa upp på morgonen JULAFTONSMORGON, å redan känna sig 'sen' är ingen rolig känsla. Stressa runt hos nära å kära, tillbringa halva dagen i bilen med vår ett åring på julafton, nej alltså fy. Det gör vi aldrig om. Så därför bestämde vi oss för att vara hemma i år, men alla som vill får naturligtvis komma till oss! Och så blev det (!), ingen gladare än jag som trodde vi skulle bli själva! Alla kommer hit till oss, alla utom pappa o Kattis. :( aja.
Vår tradition fortsätter - vi byter bara ställe! <3
De jag skulle komma till iaf va den här granen.. I år fick de bli en kungsgran. Stor och fin! & som vi tillsammans med moster Lisen å Danne, Mållå å Jonas ska klä på torsdag!!! Julmusik, baka julgodis, koka glögg, klä granen, julrimmma - behöver jag säga att jag längtar?!!
Jag minns från när jag va liten att allt kring julen va så mysigt, nu vill jag förmedla den känslan till mina barn :)



Stanna upp å bara njut en smula ibland - de gör gott för själen!
Ta hand om er.
/jenny





Fjolårets lilla nisse <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar