torsdag 20 december 2012

Lingonglögg & underbara vänner

Startade dagen med att rulla ett gäng köttbullar , finns de något godare än nystekta köttbullar?! de fanns såklart en tanke bakom dessa.. jag hade nämligen bjudit in fina vänner på en köttbullemacka å glöggmys på kvällskvisten!! Äntligen äntligen fick vi till en liten dejt :)
Bästaste Farmor och jag har kokat lingonglögg på eftermiddagen, den blev så god!! Kan varmt rekommenderas.
Griljera en skinka han jag med oxå, i år köpte jag en färdigkokt från Melkers. Saftig å lagom salt! De är alltid så svårt att veta vilken skinka man ska ta tycker jag. Ofta känns de som man får skära bort halva skinkan.. Men i år hade vi turen att få en god iaf :)

Såhär på min egentid så har jag kollat på dokumentären om Sixten Jernberg. Vilken kille!! Han som satte Lima på kartan kan man säga. Klicka in på svtplay och kolla om ni missat den, väl värd att se.

Nu sussa för imorgon ska vi fixa med granen å baka julgodis med mostisarna :)

Tjing!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar